Novice in obvestila

Začela se je akcija Ozri se in poglej

Ozri se in poglej! “Malo delo, ki je postalo izjemno pomembno za vse,” pravi porfolio.hu. Največja madžarska družba za upravljanje objektov s svojo kampanjo »Ozri se in poglej« skuša ozaveščati o vrednosti in pomenu čistilnega poklica ter daje zgled s tem, da ceni svoje zaposlene, ki opravljajo svoje delo v težkih časih.

Madžarski centralni statistični urad je preučil 173 poklicev z vidika družbenega prestiža glede na različne vidike: na primer, koliko moči ali vpliva imajo, koliko se je treba zanje naučiti, kako koristni so za družbo, kako trendi ali privlačni so dandanes. Po subjektivni presoji anketiranih je čiščenje med deseterico najnižje prestižnih delovnih mest. Uvrščen je na 163. mesto, pred njim so le pometači cest, razdeljevalci letakov in nekvalificirani delavci. To pomeni, da ljudje na splošno podcenjujejo družbeno korist čistilcev medtem, ko red in čistoča na splošno veljata za privzeta pričakovanja. V primeru poklica s tako nizkim javnim vtisom, spoštovanje delodajalca še zdaleč ni dovolj.

»Že od lanskega leta načrtujemo, da bomo sprožili kampanjo družbene občutljivosti, s katero bi ozaveščali javnost o družbeno nepogrešljivem, a skoraj nevidnem delu čistilcev,« je povedal Ferenc Kis-Szölgyémi, izvršni direktor B+N.

NIHČE NE POZDRAVI…

Med raziskovalno študijo fokusnih skupin, ki je bila izvedena pred kampanjo, je bilo šokantno izvedeti, da se je večina anketiranih čistilcev navadila, da se jih tako tretira do te mere, da celo pozdrav jemljejo kot znak hvaležnosti. Čeprav so anketiranci, ki predstavljajo prebivalstvo poudarili, da bi bilo brez dela čistilcev njihovo življenje manj udobno, celo kaotično, čiščenje še vedno smatrajo kot nizko rangirano delo, ki ga najmanj cenijo.

ČIŠČENJE JE POKLIC IN TEŽKO FIZIČNO DELO

ANKETA, KI JO JE IZDELALA B+N, JE POKAZALA, DA ČISTILCI NA MADŽARSKEM OČISTIJO 56.000 KM2 NA DAN (POVRŠINA MADŽARSKE JE 93.000 KM2), KAR POMENI, DA OČISTIJO VSAK DELČEK DRŽAVE V 2 DNEH.

Samo čistilci, ki jih zaposluje B+N, očistijo površino, ki ustreza 1 m širokemu in 5.000 km dolgemu pločniku, kar je enako dvakratni razdalji med Budimpešto in Madridom, z letalom. Čistilec pisarn, ki dela v 8-urni izmeni in briše samo mize, upogne hrbet 1.440-krat medtem, ko mora med čiščenjem oken opraviti 9.600 krožnih gibov. To je le nekaj podatkov, ki ponazarjajo težko fizično delo čistilcev. Vendar fizična delovna obremenitev ni vse, vedeti morajo, katere kemikalije in razkužila lahko uporabljajo in morajo biti sposobni ravnati z najsodobnejšimi stroji za čiščenje.

„S to kampanjo želimo pokazati, da brez dela naših čistilcev, naš svet ne bi bil tako udoben in čist, kot smo se ga navadili. Naš cilj je, da javnost spozna vrednost tega dela in osebe, ki ga opravljajo. Nočemo, da bi se katerikoli čistilec sramoval svojega dela. Naša odgovornost je, da naredimo nekaj za spoštovanje tega poklica in se zavzamemo za naše čistilce in vsakega čistilca v državi, v nasprotnem primeru, kmalu ne bo nihče več želel čistiti,’ je povedala B+N, vodja marketinga Erika Kókai.

Vir: portfolio.hu

Pojdite na spletno stran »Ozri se in oglej«: veddeszre.com

#veddészre